یا ثارالله

درباره امام حسین ع و فرزندان و یارانش

یا ثارالله

درباره امام حسین ع و فرزندان و یارانش

هدایت یک جوان با نام امام حسین علیه السّلام


استاد علی اکبر مهدی پور در کتاب «جرعه ای از کرامات امام حسین» می نویسد:
یکی از خطبای ارجمند در قائمیّه اصفهان در ایام نیمه شعبان سال 1389ش برفراز منبر گفت:
دو ماه پیش با جوانی به نام رضا آشنا شدم که سرنوشت خود را برای من تعریف کرد. گفت: من جوانی شرّ بودم... جز نماز و روزه هرکاری انجام می دادم.
شب عاشورا پدر و مادرم به حسینیه رفتند، من به دنبال کثافت کاری خود بودم، در مسیر خود دختری را سوار کردم که می خواست به حسینیه برود، او را به زور به محلّی بردم و خواستم به او تعدّی کنم، هرچه گریه و تضرّع کرد و گفت: شب عاشوراست، اعتنا نکردم.
گفت: من علویّه هستم، به پاس حرمت مادرم حضرت زهرا مرا رها کن، اعتنا نکردم.
گفت: بیا امشب با امام حسین معامله کن، امام حسین دست عطوفتش را برسر تو بکشد.

نام امام حسین در تمام اعماق دلم تأثیر گذاشت، او را سوار کردم و دم در حسینیه پیاده اش کردم.

به خانه برگشتم، تلویزیون را روشن کردم، داستان عاشورا را تعریف می کرد و در نصف صفحۀ تلویزیون تعزیه را نشان می داد که بر سر کودکان تازیانه می زدند. بی اختیار اشکم جاری شد، مدتی نشستم و گریه کردم.
مادرم آمد، تا وارد خانه شد، پرسید: رضا چه شده؟ گفتم:هیچ، گفت:نه، از همه جای اتاق، بوی امام حسین می آید.
فردا بی اختیار به حسینیه رفتم. همۀ بچه های محل مرا می شناختند و می دانستند که من اهل هیأت نیستم، چون سرتاپا شرّ هستم.
رئیس هیأت گفت: آقا رضا! تو هم حسینی شدی؟ گذرنامه ات را بده تو را ببرم کربلا.
گفتم: پول ندارم، گفت: با هزینۀ خودم می برم.
به فاصلۀ چند روز رفتم کربلا، همه رفتند حرم، من خجالت می کشیدم.
بالاخره من هم رفتم.

چند ماه بعد هم مرا به مکه برد. از مکه برگشتم، مادرم گفت: رضا! دختری برایت درنظر گرفتیم.

رفتند خواستگاری، روز بعد من رفتم، دختر برایم چایی آورد، تا چشمش به من افتاد، فریاد زد: یا زهرا! و بیهوش شد.
وقتی به هوش آمد، گفت: دیشب حضرت زهرا علیها السّلام را در عالم رؤیا دیدم، عکس این جوان را به من نشان داد و فرمود: فردا من برای تو خواستگار می فرستم، مبادا رد کنی.
یک جوان شرّ، با شنیدن نام امام حسین علیه السّلام دگرگون می شود، حسینی می شود، کربلایی می شود، حاجی می شود، مورد عنایت حضرت زهرا علیها السّلام قرار می گیرد، از راه حلال به خواسته اش می رسد و زندگی اش سر و سامان می گیرد.

الحق که یاد امام حسین، اشک بر امام حسین کیمیاست، کجای عالم چنین کیمیایی سراغ دارید؟! مس وجود انسان ها را از طلا هم بالاتر می برد.

نظرات 24 + ارسال نظر
سمیراز یکشنبه 10 آبان 1394 ساعت 09:37

سلام به سمانه جان..

وبلاگ بسیار زیبایی داری..


سمانه جان اگه میشه تو وبلاگ خودت و فریبا جان یه ختم برام بزار یه مشکلی دارم حل بشه. خیلی ممنونم عزیزم

سمیراز یکشنبه 10 آبان 1394 ساعت 09:34

اللًّهُـ‗_‗ـمَ صَّـلِ عَـلَى مُحَمَّــدٍ وَ آلِ مُحَمَّــَد و عَجِّـ‗__‗ـل فَّرَجَهُم


اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ
وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ
وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ ع

*****************************

بسم الله الرحمن الرحیم

وَالْفَجْرِ (1)
وَلَیَالٍ عَشْرٍ (2)
وَالشَّفْعِ وَالْوَتْرِ (3)
وَاللَّیْلِ إِذَا یَسْرِ (4)
هَلْ فِی ذَلِکَ قَسَمٌ لِّذِی حِجْرٍ (5)

أَلَمْ تَرَ کَیْفَ فَعَلَ رَبُّکَ بِعَادٍ (6)
إِرَمَ ذَاتِ الْعِمَادِ (7)
الَّتِی لَمْ یُخْلَقْ مِثْلُهَا فِی الْبِلَادِ (8)
وَثَمُودَ الَّذِینَ جَابُوا الصَّخْرَ بِالْوَادِ (9)
وَفِرْعَوْنَ ذِی الْأَوْتَادِ (10)
الَّذِینَ طَغَوْا فِی الْبِلَادِ (11)
فَأَکْثَرُوا فِیهَا الْفَسَادَ (12
فَصَبَّ عَلَیْهِمْ رَبُّکَ سَوْطَ عَذَابٍ (13)
إِنَّ رَبَّکَ لَبِالْمِرْصَادِ (14)
فَأَمَّا الْإِنسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ

فَأَکْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَیَقُولُ رَبِّی أَکْرَمَنِ (15)
وَأَمَّا إِذَا مَا ابْتَلَاهُ فَقَدَرَ عَلَیْهِ رِزْقَهُ فَیَقُولُ رَبِّی أَهَانَنِ (16)
کَلَّا بَل لَّا تُکْرِمُونَ الْیَتِیمَ (17)
وَلَا تَحَاضُّونَ عَلَى طَعَامِ الْمِسْکِینِ (18)
وَتَأْکُلُونَ التُّرَاثَ أَکْلاً لَّمّاً (19)

وَتُحِبُّونَ الْمَالَ حُبّاً جَمّاً (20)
کَلَّا إِذَا دُکَّتِ الْأَرْضُ دَکّاً دَکّاً (21)
وَجَاء رَبُّکَ وَالْمَلَکُ صَفّاً صَفّاً (22)

وَجِیءَ یَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ یَوْمَئِذٍ یَتَذَکَّرُ الْإِنسَانُ وَأَنَّى لَهُ الذِّکْرَى (23)‏
یَقُولُ یَا لَیْتَنِی قَدَّمْتُ لِحَیَاتِی (24)

فَیَوْمَئِذٍ لَّا یُعَذِّبُ عَذَابَهُ أَحَدٌ (25)
وَلَا یُوثِقُ وَثَاقَهُ أَحَدٌ (26)
یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ (27)
ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً (28)
فَادْخُلِی فِی عِبَادِی (29)
وَادْخُلِی جَنَّتِی (30)

************************************

ترجمه ی سوره ی فجر..

به نام خداوند بخشنده ی مهربان..

به سپیده دم سوگند ! (1)

و به شبهاى دهگانه، (2)

و به زوج و فرد ، (3)

و به شب، هنگامى که (به سوى روشنایى روز)
حرکت مى‏کند سوگند (که پروردگارت در کمین ظالمان است)! (4)

آیا در آنچه گفته شد،
سوگند مهمى براى صاحبان خرد نیست؟! (5)

آیا ندیدى پروردگارت با قوم «عاد» چه کرد؟! (6)

و با آن شهر «ارم‏» باعظمت، (7)

همان شهرى که مانندش در شهرها آفریده نشده بود! (8)

و قوم «ثمود» که صخره‏هاى عظیم را از (کنار)
دره مى‏بریدند (و از آن خانه و کاخ مى‏ساختند)! (9)

و فرعونى که قدرتمند و شکنجه‏گر بود، (10)

همان اقوامى که در شهرها طغیان کردند، (11)

و فساد فراوان در آنها به بار آوردند; (12)

به همین سبب خداوند تازیانه عذاب را بر آنان فرو ریخت! (13)

به یقین پروردگار تو در کمینگاه (ستمگران) است! (14)

اما انسان هنگامى که پروردگارش او را براى آزمایش،
اکرام مى‏کند و نعمت مى‏بخشد (مغرور مى‏شود و) مى‏گوید:
«پروردگارم مرا گرامى داشته است!» (15)

و اما هنگامى که براى امتحان،
روزیش را بر او تنگ مى‏گیرد (مایوس مى‏شود و) مى‏گوید:
« پروردگارم مرا خوار کرده است!» (16)

چنان نیست که شما مى‏پندارید;
شما یتیمان را گرامى نمى‏دارید، (17)

و یکدیگر را بر اطعام مستمندان تشویق نمى‏کنید، (18)

و میراث را (از راه مشروع و نامشروع) جمع کرده مى‏خورید، (19)

و مال و ثروت را بسیار دوست دارید
(و بخاطر آن گناهان زیادى مرتکب مى‏شوید)! (20)

چنان نیست که آنها مى‏پندارند!
در آن هنگام که زمین سخت در هم کوبیده شود، (21)

و فرمان پروردگارت فرا رسد و فرشتگان صف در صف حاضر شوند، (22)

و در آن روز جهنم را حاضر مى‏کنند;
(آرى) در آن روز انسان متذکر مى‏شود;
اما این تذکر چه سودى براى او دارد؟! (23)

مى‏گوید: «اى کاش براى (این) زندگیم چیزى از پیش فرستاده بودم!» (24)

در آن روز هیچ کس همانند او ( خدا) عذاب نمى‏کند، (25)

و هیچ کس همچون او کسى را به بند نمى‏کشد! (26)

تو اى روح آرام‏یافته! (27)

به سوى پروردگارت بازگرد
در حالى که هم تو از او خشنودى و هم او از تو خشنود است، (28)

پس در سلک بندگانم درآى، (29)

و در بهشتم وارد شو! (30)

اعظم شنبه 9 آبان 1394 ساعت 16:20

سلام عزیزم

نه خبری ندارم متاسفانه گوشیشو خاموش کرده دسترسی هم بهش ندارم خیلی بی معرفت شده ...

یادی از منم نمی کنه

سمانه س شنبه 9 آبان 1394 ساعت 15:12

✿ ...✿✿ ...✿✿ختم 14 صلوات هدیه به امام حسین ع جهت فرج امام زمان ع و حاجت روایی جمع ✿✿ ...✿✿ ...✿

1- سمانه س
2-زهرا ک
3-مریم خلیل
4- امنه
5-یاس
6. نازی
7 -اعظم

نازی شنبه 9 آبان 1394 ساعت 15:02 http://angelsssss. blogfa. com

سلام سمانه جان لطفا اسم من روهم برای ختم بنویسید

سلام عزیزم خوش اومدی

یاس شنبه 9 آبان 1394 ساعت 14:50

خوبم شکرخدا شما چطوری عزیزم؟
حتما دعاگو هستم. اعظم جون از مریم نازی خبر نداری؟

اعظم شنبه 9 آبان 1394 ساعت 14:47

سلام یاس جوووون

خوبی! چه خبر! خیلی التماس دعا

یاس شنبه 9 آبان 1394 ساعت 14:44

سلام میکنم به همه ی دوستای خوبم.
سلام سمانه جون حاجت روا بشی ان شالله.

سلام عزیزم خوش اومدی مرسی همچنین شما

یاس شنبه 9 آبان 1394 ساعت 14:43

✿ ...✿✿ ...✿✿ختم 14 صلوات هدیه به امام حسین ع جهت فرج امام زمان ع و حاجت روایی جمع ✿✿ ...✿✿ ...✿

1- سمانه س
2-زهرا ک
3-مریم خلیل
4- امنه
5-یاس

یاس شنبه 9 آبان 1394 ساعت 14:42

✿ ...✿✿ ...✿✿ختم 14 صلوات هدیه به امام حسین ع جهت فرج امام زمان ع و حاجت روایی جمع ✿✿ ...✿✿ ...✿

1- سمانه س
2-یاس

اعظم شنبه 9 آبان 1394 ساعت 13:31

سمانه جوووون

با مطلبی که امروز گذاشتی کلی اشک ریختم ان شاالله آقا امام حسین ع به حق حضرت رقیه سه ساله اش و به حق حضرت علی اصغر 6 ماهه اش و به حق مادرش حضرت فاطمه زهرا س خودش عنایتی به ما کنه و شفیع ما بشه نزد خدای بزرگ تا به حاجتمون برسیم ان شاالله

یا حسین مظلوم
یا حسین مظلوم
یا حسین مظلوم

سلام عزیزم خوبی خوش اومدی

انشالله

الهی آمین

اعظم شنبه 9 آبان 1394 ساعت 13:22

سمانه جووون اسمم یادم رفت بزارم اسم منو میزاری توی لیست

اعظم شنبه 9 آبان 1394 ساعت 13:21

✿ ...✿✿ ...✿✿ختم 14 صلوات هدیه به امام حسین ع جهت فرج امام زمان ع و حاجت روایی جمع ✿✿ ...✿✿ ...✿

1- سمانه س
2-زهرا ک
3-مریم خلیل
4- امنه

اعظم شنبه 9 آبان 1394 ساعت 13:21

السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین ع

سلام به سمانه جوووون خوبی دستت طلا حاجت روا ان شاالله


سلام به دوستان گل

امنه شنبه 9 آبان 1394 ساعت 12:11 http://henma.blogfa.com

✿ ...✿✿ ...✿✿ختم 14 صلوات هدیه به امام حسین ع جهت فرج امام زمان ع و حاجت روایی جمع ✿✿ ...✿✿ ...✿

1- سمانه س
2-زهرا ک
3-مریم خلیل
4- امنه

امنه شنبه 9 آبان 1394 ساعت 12:10

سلام سمانه جون ... وبلاگ قشنگی داری ... موفق باشی .

سلام آمنه جون خوش اومدی

حاجت روا انشالله

سمانه س شنبه 9 آبان 1394 ساعت 10:38

سلام زهرا ک جون


سلام مریم خلیل جون


خوش اومدین


انشالله بحق امام حسین ع حاجت روا بشین

مریم خلیل شنبه 9 آبان 1394 ساعت 09:47

زهرا ک
شنبه 9 آبان 1394 ساعت 09:41
✿ ...✿✿ ...✿✿ختم 14 صلوات هدیه به امام حسین ع جهت فرج امام زمان ع و حاجت روایی جمع ✿✿ ...✿✿ ...✿

1- سمانه س
2-زهرا ک
3-مریم خلیل

زهرا ک شنبه 9 آبان 1394 ساعت 09:41

✿ ...✿✿ ...✿✿ختم 14 صلوات هدیه به امام حسین ع جهت فرج امام زمان ع و حاجت روایی جمع ✿✿ ...✿✿ ...✿

1- سمانه س
2-زهرا ک

زهرا ک شنبه 9 آبان 1394 ساعت 09:39

سلام سمانه جووون
دوستان عزیز روز خوش
التماس دعا

سمانه س شنبه 9 آبان 1394 ساعت 09:11

✿ ...✿✿ ...✿✿ختم 14 صلوات هدیه به امام حسین ع جهت فرج امام زمان ع و حاجت روایی جمع ✿✿ ...✿✿ ...✿

1- سمانه س

سمانه س شنبه 9 آبان 1394 ساعت 09:08

بخش نظرات فعال هستش

سمانه س شنبه 9 آبان 1394 ساعت 09:01

سلام به همه دوستان عزیزم خوش اومدین

سمانه س شنبه 9 آبان 1394 ساعت 08:57

*- اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ

سلام بر تو اى ابا عبداللّه سلام بر تو اى فرزند رسول خدا سلام بر تو اى برگزیده خدا و فرزند برگزیده اش سلام بر تو اى فرزند امیر مؤ منان و فرزند آقاى اوصیاء

*- اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِساَّءِ الْعالَمینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ

سلام بر تو اى فرزند فاطمه بانوى زنان جهانیان سلام بر تو اى که خدا خونخواهیش کند و فرزند چنین کسى و اى کشته اى که انتقام کشته گانت نگرفتى


*- اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکُمْ مِنّى جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ

سلام بر تو و بر روانهائى که فرود آمدند به آستانت ، بر شما همگى از جانب من سلام خدا باد همیشه تا من برجایم و برجا است شب و روز

*- یا اَباعَبْدِاللَّهِ لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصیبَةُ بِکَ عَلَیْنا وَ عَلى جَمیعِ اَهْل ِالاِْسْلامِ

اى ابا عبداللّه براستى بزرگ شد سوگوارى تو و گران و عظیم گشت مصیبت تو بر ما و بر همه اهل اسلام



*- و َجَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصیبَتُکَ فِى السَّمواتِ عَلى جَمیعِ اَهْلِ السَّمواتِ فَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ اَهْلَ الْبَیْتِ

و گران و عظیم گشت مصیبت تو در آسمانها بر همه اهل آسمانها پس خدا لعنت کند مردمى را که ریختند شالوده ستم و بیدادگرى را بر شما خاندان


*- وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقامِکُمْ و َاَزالَتْکُمْ عَنْ مَراتِبِکُمُ الَّتى رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فیها

و خدا لعنت کند مردمى را که کنار زدند شما را از مقام مخصوصتان و دور کردند شما را از آن مرتبه هائى که خداوند آن رتبه ها را به شما داده بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد